موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرایط عمومی پیمان چیست؟

شرایط عمومی پیمان در هر قراردادی لازم است مد نظر قرار گرفته شود که این مهم در مواردی نظیر پیمانکاری و یا مهندسین مشاور در امر ساخت ساز بنا و ملک با توجه به هزینه بالای این موارد بسیار پر رنگ تر به نظر خواهد آمد.

در پروژه های مختلف ، کارفرما، پیمانکار و مهندسین مشاور نقش های اساسی و مهمی را در آغاز و انجام عملیات بازی میکنند و انتخاب صحیح هر یک از این عناصر نقش مهمی را در پینشرفت پروژه و سر انجام رسیدن آن به ارمغان خواهد آورد.

متاسفانه شرایط عمومی پیمان در ایران به موارد متعدد و مختلفی ارجاع میشود که تقسیم نادرست این مورد مسبب سردر گمی مهندسین عمران و نادیده گرفتن و بی توجهی به این مهم شده است.

در حالت کلی پیمان به مجموعه مدارک و اسناد طبق ماده دوم موافقتنامه طرفین گفته میشود و شامل موارد اصلی نظیر مشخصات اصلی پیمان، موضوع آن، توضیحات و در ادامه مبلغ و مدت میشود که در مواردی تبصره هایی نیز به صلاحدید طرفین به آن اضافه خواهد شد که در متن به صورت کاملا شفاف به آنها اشاره خواهد شد.

همانطور که اشاره شد عمده مفاد قرار پیمان را شرایط عمومی و خصوصی تشکیل خواهد داد. در توضیح بیشتر این مورد میتوان گفت که شرایط عمومی عبارتند از مجموعه ای از مفاد و بندها که حالت عمومی داشته و در پروژه های مختلف قابل استفاده و استناد می باشند.

شرایط خصوصی مواردی است که بهتر است با صلاحیت یک وکیل کار آشنا بسته به نیاز های کارفرما و تعهدات پیمان کار منعقد شوند و مربوط به پروژه جاری می باشد و اغلب این موارد با در نظر گرفتن شرایط کلی کار و وضعیت کار تنظیم میشوند و قانون واحدی که برای آنها وجود دارد این مورد است که نباید به هر نحوی شرایط عمومی را نقض کنند.

شرایط عمومی پیمان یکی از مهمترین مواردی است که شخص کارفرما و پیمانکار لازم است نهایت توجه را در زمان نوشتن آن بکنند تا در آینده و مخصوصا در پروژه های طولانی مدت با مشکلی در این زمینه روبه رو نشوند.

  • حمید جعفری
  • ۰
  • ۰

وکیل کیفری

وکیل کیفری یکی از رشته های پر طرفدار وکالت است که خود یکی از زیر شاخه های مختلف علم حقوق و وکالت می باشد. امروزه وکیل کیفری از رشته هایی است که بیشترین دانشجو را در علم حقوق و رشته وکالت به خود اختصاص داده است و در ادامه این مقاله سعی خواهد شد تا توضیحاتی به صورت مختصر و مفید در مورد وکیل کیفری ارائه شود.

وکالت و وکیل کیفری شخصی است که فارغ التحصیل رشته با نام مشابه در حقوق می باشد که میتواند به عنوان یک وکیل با تجربه و متخصص در زمینه های کیفری و دعاوی حقوقی فعالیت داشته و پرونده های کیفری را برای موکل خود با دقت زیادی تشکیل داده و پس از آن در امر دریافت حقوق کامل موکل حقوق بکوشد.

در قوانین دادگاهی جمهوری اسلامی ایران، در دادگاه های قضایی، وجود وکیل کیفری برای طرفین دعوی قبل از برگذاری دادگاه اجباری و ضروری است و معمولا در صورت عدم استطاعت یکی از طرفین دادگاه خود اقدام به اختصاص وکیل به ایشان خواهد نمود، به وکیلی که از این روش به یکی از طرفین اختصاص یابد در اصطلاح حقوقی وکیل تسخیری گفته میشود.

شایان ذکر است که اخذ وکیل در دعاوی حقوقی اجباری نبوده و بسته به نیاز و توافق طرفین دعاوی صورت میپذیرد.

یکی از موارد حائز اهمیت در زمینه وکیل کیفری این است که برخلاف انواع دیگر وکیل، محدودیت هایی در امکان قبول پرونده های دعاوی از سوی این حقوق دانان وجود دارد، برای مثال پرونده های ارجاعی از دیوان عالی کشور صرفا توسط وکلای کیفری پایه یک دادگستری قابل پیگیری می باشد لذا لازم است قبل از اقدام به انتخاب وکیل از صلاحیت فرد منتخب اطمینان حاصل نمایید.

امید است که مطالب فوق اطلاعات مناسب و مفیدی را در زمینه شناخت دعاوی کیفری و لزوم انتخاب صحیح و مناسب وکیل کیفری به شما بدهد.

  • حمید جعفری
  • ۰
  • ۰

وصول مطالبات چیست؟

در صورتی که کاسب باشید و یا با خرید و فروش چکی و غیر نقدی سر و کار داشته باشید حتما می دانید که وصول چک و دیگر مطالبات در صورتیکه که با شخصی خوش حساب انجام شود بدون مشکل خواهد بود ولی در صورتی که شخص به هر دلیلی بد حساب باشد این موضوع میتواند به سوهان روح شما تبدیل شده و در دراز مدت صدمات متعدد مالی و روانی را به شما وارد نماید.

به زبان ساده می توان گفت منظور از  وصول مطالبات همان تسویه حساب با بدهکار توسط بستانکار می باشد. مطالبات در علم حقوق انواع و افسام مختلفی را دارد که شامل پول نقد، چک های بانکی و یا غیر بانکی، سفته، کالا  و اجناسی که به صورت امانی در اختیار شخصی قرار داده میشود و همچنین حتی رسید و برگه هایی که به صورت غیر محضری در مورد انجام کاری با دست خط شخص و امضا داده میشود را میتواند در بر گیرد.

لذا مطالبات دامنه وسیعی را در معاملات کوچک و بزرگ به خود اختصاص میدهد.

لذا در صورتی که شما مطالباتی از هر نوع از مواردی که در قبل اشاره شد از شخصی دارید که قصد بازپرداخت آن را ندارد باید به دنبال وکیلی متخصص در این مورد جهت ارائه مشاوره و طی مراحل قانونی باشید.

البته در جامعه وصل این مطالبات به دو روش رسمی و غیر رسمی صورت می پذیرد که یکی از روش های غیر رسمی متداول در این رشته که احتمالا با عنوان آن آشنا هستید شرخری است که توسط افردا قلدر معاب صورت می پذیرد و فاقد هیچ پشتوانه قانونی و یا قرارداد حسن انجام کار بوده و توصیه نمیشود.

وکیل های خبره موسسه حقوقی پندار همه روز آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در ارتباط با امور وصول مطالبات، وصل چک و سفته بی محل و همچنین پیگیری موارد مرتبط شما جهت اعاده حق شما مراجعین گرامی در حداقل زمان می باشند.


  • حمید جعفری
  • ۰
  • ۰

وکیل طلاق

وکیل طلاق وکیلی است که در امور ازدواج و همچنین طلاق تبحر داشته و این شخص تحصیلات متناسبی در این مورد در زمینه علوم حقوقی و دعوی داشته است.
هر چند طلاق کلمه ای است که هر زوجی رو به هراس می اندازد و از نقطه های پایانی و تلخ یک رابطه و یا ازدواج می باشد اما متاسفانه بخشی ناگریز از ازدواج را تشکیل میدهد.
در توضیح بیشتر این مهم می توان گفت که وکیل طلاق شخصی است که با گذراندن دوره های متعدد و مربوط به ازدواج و طلاق امکان ارائه مشاوره صحیح و راهنمایی زوجین را جهت دریافت بهترین نتیجه از رابطه ها را داشته باشد.
یک وکیل طلاق خوب میتواند با تبحری که در علم وکالت دارد و همچنین اشرافی که در تدلیل و فهم شرایط طرفین و مراجعین دارد بهترین موارد را در مراحل اولیه به ایشان اعلام نماید و همچنین در صورت لزوم و یا اصرار طرفین جهت طلاق؛ بهترین مشاوره را جهت طلاق توافقی طرفین و یا شرایط دیگر به موکلین خود ارائه نماید.
همچنین لازم است این شخص تا نهایی شدن رای دادگاه با کمال صبر و تحمل در کنار موکلین خود باقی مانده و ایشان را در این امر یاری دهد.
مانند دیگر موارد ممکن است پیدا کردن و انتخاب یک وکیل طلاق مناسب و کار آزموده امری سخت بوده و موجب بروز نگرانی در موکلین شود لذا پیشنهاد میشود قبل از انتخاب نهایی وکیل حتما مدتی را جهت پیدا کردن وکلای مشابه دیگر و پرس و جو از نحوه وکالت ایشان از دیگر موکلین آنها اختصاص دهید تا از انتخاب خود تا حد امکان مطمئن شوید.

همچنین بهتر است اولویت انتخاب وکیل طلاق را از طریق موسسات حقوقی قدیمی و معتبر قرار دهید تا از امنیت هزینه پرداختی جهت دریافت خدمات اطمینان حصول نمایید.

در صورت تمایل می توانید جهت دریافت مشاوره از وکیل طلاق مورد اطمینان خود در موسسه حقوقی پندار از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

  • حمید جعفری