موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

موسسه حقوقی پندار - دفتر وکالت | وکیل پایه یک دادگستری | گروه وکلای پندار

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وکیل خانواده

وکیل خانواده شاید نام شغل و گرایشی از رشته وکالت و حقوق  است که کمتر نام آن را شنیده باشید زیرا خانواده خود یکی از بنیانی ترین و همچنین ابتدایی ترین بخش های تشکیل دهنده جامعه می باشد که اکثرا با علاقه مرد و زن به یکدیگر ممکن است کمتر با مشکلاتی در حد حقوقی و قانونی رو به رو شود.

البته این تفکر مقداری سنتی است زیرا در خانواده های امروزی بروز مشکلات مختلف و دعاوی حقوقی متعدد به امری گریز ناپذیر تبدیل شده است که برخی از این مشکلات با پا در میانی بزرگان هر خانواده و به سنتی قابل رفع نبوده و لازم است از یک متخصص و آشنا به قانون و حقوق طرفین کمک گرفته شود. این فرد در صورتی که مطالعات حقوقی و تحصیلات دانشگاهی مرتبط در این زمینه داشته باشد از وی با نام وکیل خانواده یاد خواهد شد  که این فرد در گرایش وکالت حقوقی امور خانواده تحصیلات تخصصی و زیادی داشته است.

پس از ازدواج مرد و زن از لحاظ قانونی و شرعی نسبت به یکدیگر و همچنین فرزندان خود مشمول حقوق و تکالیفی خواهند شد که در صورتی که هر یک از طرفین به دلیل و یا دلایلی از این تکالیف سر باز زند و در صورتی که با پا در میانی ریش سفیدان خانواده های طرفین مشکل قابل برطرف نباشد جهت جلوگیری از بروز طلاق و جدایی لازم است از یک فرد به عنوان وکیل خانواده کمک گرفته شود.

در توضیج بیشتر تکالیف مرد و زن نسبت به یکدیگر که در پیشتر یاد شد می توان به مواردی چون رفتار حسنه و مناسب دو طرف، کمک و یاری در مشکلات زندگی و همچنین تربیت فرزندان، ریاست صحیح امور مالی خانواده از سمت مرد و همچنین مدیریت کامل خانه با زن اشاره نمود. همچنین سکونت خانواده در منزلی که شوهر و مرد خانواده تعیین میکند لازم است صورت پذیرد و نفقه زن شامل خوراک، پوشاک و دیگر مایحتاج زندگی و خرجی ماهانه بر عهده مرد به صورت دائم می باشد.

مورد مهمی که در اینجا شایان ذکر است این است که مرد نمیتواند در دارایی های شخصی و یا وراثتی زن دخل و تصرفی کند و قانونا و شرعا این دارایی به زن متعلق است.

وکیل خانواده می تواند در این موارد و همچنین موارد پرداخت نفقه کمک شایانی به خانواده ها نماید و با ارائه مشاوره صحیح و مناسب و همچنین در زمان مناسب از بروز جدایی و طلاق بر اثر عدم رعایت این موارد از طرفین جلوگیری نماید.

 

  • حمید جعفری
  • ۰
  • ۰

طلاق توافقی

طلاق توافقی نوعی طلاق است که به صورت توافق در بین زوجین ای که با مشکلاتی غیر قابل حل در پس از ازدواج رو به رو میشوند شکل میگیرد. در طلاق توافقی تمامی شرایط و موارد مورد توافق به زوجین بستگی دارد و لازم است با دقت و با فرصت کافی این موارد مورد بحث قرار گرفته و نتیجه نهایی در هر مورد یادداشت شود.

از مهم ترین این موارد که لازم است در مورد آنها بین زوجین به توافق رسیده شود می توان به مهریه مورد پرداخت و یا بخشش آن، چگونگی حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسیم جهیزیه و در صورت نیاز هزینه خانه دانست.

پس از به جمع بندی رسیدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقی به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش  و پر کردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقی را خواهند نمود.

پس از ارائه درخواست به دادگاه، روال بعدی در طلاق توافقی تقریبا مشابه طلاق عادی پیگیری خواهد شد و مراحل قانونی طی خواهد شد.

معمولا پس از ازائه درخواست طلاق به دادگاه توسط زوجین؛ دادگاه به ایشان تکلیف می کند تا هر یک از زوجین شخص بی طرف و داوری را از میان بستگان خود انتخاب و به دادگاه معرفی نمایند تا در صورت امکان و با پا در میانی آنها زوجین از طلاق صرف نظر نمایند.

در صورتیکه این راهکار مشکل زوجین را برطرف نکرد، پس از ارائه گزارش نهایی به دادگاه و بررسی توافق های انجام شده در زوجین رای نهایی صادر خواهد شد.

رای دادگاه قضایی پس از بررسی طلاق توافقی در قالب یک گواهی صادر خواهد شد که  این گواهی  به گواهی عدم امکان سازش زوجین تلقی می شود. گواهی یاد شده  3 ماه از زمان اعلام دادگاه اعتبار خواهد داشت و در این بازه زمانی زوجین یا وکلای آن ها می توانند جهت ثبت طلاق از نوع توافقی به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه کنند.

 

  • حمید جعفری
  • ۰
  • ۰

موسسه حقوقی

موسسه حقوقی یا نهاد های حقوقی مراکزی اعم از دولتی و یا خصوصی هستند که مردم جهت احقاق حقوق خود به آنها مراجعه و وکلای متخصص این مراکز برای احقای حقوق مردم تلاش خواهند نمود. در صورتی که نیاز به یک موسسه حقوقی مناسب و خوب داشته باشید ممکن است این موضوع برای شما نیز سوال شود که آیا موسسه های حقوقی و وکیل های آنها قابل اعتماد می باشند و همچنین معیار های پیدا کردن یک موسسه حقوقی خوب چیست و به چه وکیل هایی می توان اعتماد نمود؟ زیرا معمولا پیگیری های مورد نیاز جهت رفع مشکلات حقوقی زمان بر بوده و طبعا شما هم نمی خواهید از افرادی باشید که پس از صرف ماه ها زمان و همچنین پرداخت هزینه های متعدد به نتیجه متناسب و دلخواه دست نیابید.

لذا با توجه به توضیحات فوق و در نظر گرفتن نگرانی های هر شخص و جدا از استرسی که در پیگری مشکلات حقوقی بر هر فردی ناشناخته نیست اولین گام در انتخاب یک وکیل خوب مراجعه به یک موسسه حقوقی خوب و معتبر می باشد که با توجه به وجود تعداد زیادی موسسه در جامعه و هر شهر انتخاب این امر ممکن است امری زمان بر بوده و نیاز به کنکاش و صبر و حوصاله زیادی خواهد داشت.

در حالت کلی وظیفه و کار یک موسسه حقوقی در کنار هم جمع کردن چندین وکیل متخصص در زمینه های مختلف می باشد که در صورت مراجعه افراد معمولی که همون مشتری ها خواهند شد توانایی ارائه کامل و پاسخگو و همچنین متناسب به نیازی های مشتری را داشته باشند.

موسسه های حقوقی میتوانند که خدمات متنوعی را با در نظر گرفتن وسعت سازمان ارائه دهند که این خدمات می تواند از قبول دعاوی و شکایات کوچک شروع شود و تا حل اختلافات سازمانی و نهاد های دولتی پیشرفت داشته باشد.

واضح است که یک فرد نمی تواند به تنهایی در رشته ها و گرایش های متعدد و متفاوت علم حقوق تخصص داشته باشد لذا لازم است هر موسسه حقوقی از چندین وکیل پایه یک که هر کدام بر علم و اطلاعات متفاوت ولی در حد تخصصی اشراف دارد یاری گیرد.

امروزه موسسه های حقوقی نظیر موسسه حقوقی پندار در زمینه های متعددی امکان ارائه خدمات به مراجعین عزیز را دارند و همچنین امکان معرفی کامل خدمات قابل ارائه و زمان حدودی مورد نیاز جهت پیگیری دعاوه و موارد مورد نظر مراجعین عزیز را خواهند داشت.

خدمت به شما وظیفه ماست.

  • حمید جعفری